Befejeződött a nyomozás: 2,5 év, több ezer oldal ügyirat

A tegnapi nap folyamán felhívtak a Kőbányai Rendőr-kapitányságtól, és arról tájékoztattak, hogy befejeződött a két és fél éve tartó nyomozás a kispesti "terrorcsalád" ügyében, és vádemelési javaslattal küldték meg az ügyészségnek. Megtudhattam, hogy több ezer oldalas lett az ügyirat. Ízlelgetem a szavakat: négy év szenvedés, két és fél év nyomozás, több ezer oldalnyi ügyirat. Hogy miért? Mert volt egy épület, ami nem lehetne ott, ahol van, és nem lehetne az, ami. És volt benne egy "család", amely megtehetett bármit következmények nélkül. Kispesten szinte minden szerv belekeveredett az ügybe, és többnyire olyan szerencsétlen módon, hogy aztán vagy épp ezért kivonuljanak belőle. Jelenleg nincs olyan hatósági szála ennek az igen összetett történetnek - én legalábbis nem tudok róla  - ami Kispesten folyna. Még a nyomozás is a Kőbányai Rendőr-kapitányságon zárult a kispesti kapitányság állítólagos elfogultsága miatt.

a_fal.jpg

A fal, amit építettünk

A tegnapi telefonhívás során kiderült, hogy a nyomozás során az alábbi bűncselekményeket  sikerült a "terrorcsaláddal" szemben a nyomozóhatóságnak bizonyítékokkal alátámasztania:
- zaklatás (1) bek: 6 rendbeli
- zaklatás (2) bek: 4 rendbeli
- közfeladatot ellátó személy elleni erőszak: 2 rendbeli
- súlyos testi sértés kísérlete: 1 rendbeli
- garázdaság: 2 rendbeli
- kiskorú veszélyeztetése: 2 rendbeli
- rongálás: 1 rendbeli

Szóval így néz ki a mi kis ügyünk a büntetőjog statisztikai nyelvére lefordítva. 

Ki papíron olvassa, az rendbeliket lát, én pedig a gyermekeimet, míg a rongálás jelenti szétvert kerítésünket. Súlyos testi sértés kísérlete lett az átdobott kő, és kiskorú veszélyeztetése a két tönkretett jövő. 

Kislányok alól kilőni a medencét? Igen!

Mivel pont mostanában írtam erről bejegyzést, nem bírtam megállni és - ha már felhívott - megkérdeztem a nyomozót, és érdeklődtem afelől, hogy amikor a klánvezér kilőtte légpuskával a szomszédunk medencéjét, benne voltak-e a kislányok. Eddig azt reméltem, hogy legalább akkor került sor eme beteg cselekedetre amikor az üresen állt. A válasz - a szemtanúk tanúvallomása alapján - az, hogy sajnos benne voltak a gyerekek! Isteni szerencse, hogy nem történt sérülés, és csak a medence ment tönkre

teton_neznek.jpg

--------------------------
Utólagos kiegészítés: elkészült a teljes történetet összefoglaló bejegyzés, amely EZEN a linken érhető el.