Az elfogult kapitányság legendája

Mit keres Kőbányán egy kispesti ügy? Miért elfogult a XIX. kerületi Kapitányság?

A "terrorcsalád" elleni nyomozás a Kormányhivatal jelzése és az én feljelentésem alapján indult, még Kispesten. Aztán egyszer csak 2017-ben "uk-muk-fuk" átkerült Kőbányára. Ekkora már kissé belefáradtunk abba, hogy a kerületi rendőrség gyakorlatilag minket "zaklat" a "terrorcsalád" folyamatos hamis bejelentései miatt: volt olyan nyár, amikor 11-szer jöttek ki a rendőrök hozzánk, és volt olyan is, amikor egyetlen nap háromszor kerestek otthonunkban nem létező verőembereket. Az utolsó csepp a pohárban az volt, amikor - Gajda Péter polgármester állítása szerint - a kapitány személyes kérésére nem került sor a Polgármesteri Hivatal által szervezett bejárásra (a bejárás amolyan helyszíni vizsgálat, szemle). Úgy véltük, ettől rosszabb már nem lehet, 2017. augusztus 8-án a Független Rendészeti Panasztestülethez fordultam. 

A Független Rendészeti Panasztestület állásfoglalásában kaptam választ arra, hogy a BRFK XIX. kerületi Rendőrkapitányságától elfogultság miatt került át az eljárás a X. kerületi kapitányságra. Ez - bevallom - meglepett, mert nem tudtam olyan tény felmerüléséről, ami alapján megállapításra kerülhetett volna a XIX. kerületi Rendőrkapitányság elfogultsága. Főleg, hogy sértettként nem tájékoztattak ilyen jellegű tény felmerüléséről.

A Panasztestület állásfoglalásában olvashatók miatti meglepetésemben 2018. január 8-án a XIX. kerületi Rendőrkapitánysághoz fordultam, és kértem tájékoztassanak arról hogy miért került Kőbányára a nyomozás. Érdemi válasz helyett azt írta a kapitányság bűnügyi osztályvezetője, hogy az ügy a "43/2013. (IX. 25.) BRFK intézkedés 21. pontjának b. alpontja alapján került megküldésre a X. kerületi Kapitányságra".

Végigkutattam az internetet, de az intézkedést nem találtam sehol, még a rendőrség honlapján sem. Emiatt megkerestem a BRFK-t, akiktől megtudtam, hogy a Kispesti Kapitányság olyan rendőrségi intézkedésre hivatkozott a válaszában, amit meg sem ismerhetek. Ezt írták: "a hivatkozott belső norma elektronikus úton történő közzétételére nem történt intézkedés". Azaz magyarul: nem elérhető, csak a rendőrök láthatják. A kispesti kapitányság válaszolt is, meg nem is. De inkább nem.

Végül az egyik országos napilag újságírójától kaptam választ arra, elfogult-e a kispesti kapitányság. Ő szintén megkereste a BRFK-t az ügy miatt, és a következő választ kapta: "Megkeresésével kapcsolatosan tájékoztatjuk, hogy az Ön által említett ügyben a nyomozás zaklatás vétség és más bűncselekmények megalapozott gyanúja miatt folyamatban van, az ügyben két főt hallgatott ki a rendőrség gyanúsítottként. Tájékoztatjuk továbbá, hogy azon információja, miszerint az ügy áttételére elfogultság miatt került sor, nem felel meg a valóságnak."

Nem volt elfogultság!

A BRFK válaszából kiderült, hogy a Kispesti Kapitányságról nem elfogultság miatt került Kőbányára az ügy. Na de akkor a Független Rendészeti Panasztestület miért foglalta ezt bele az állásfoglalásába?! Ezek szerint valótlan tényt tartalmaz az okirat. Lehetséges, hogy ez a valótlanság a XIX. kerületi Kapitányság tájékoztatása alapján került bele a panasztestület állásfoglalásába?! Ez az egyetlen ilyen valótlanság, vagy akad esetleg több is? Lehetséges hogy a kapitányság - bár hivatalosan nem volt az - mégis elfogultnak "érezte" magát? Lehet, hogy ez egy kapitányság szintű freudi elszólás?

Aztán mégis elfogult lett

A Kispesti Kapitányság a Panasztestület vizsgálata miatt, arra hivatkozva később hivatalosan is elfogultnak nyilvánította magát - teljesen elfogadható módon. Már csak az a kérdés, hogy az eljárás előtt miért tekintette magát annak?

A nyomozást egyébként a Kőbányai Kapitányság befejezte, erről épp a napokban kaptam tájékoztatást.

Sigmund Freud

--------------------------
Utólagos kiegészítés: elkészült a teljes történetet összefoglaló bejegyzés, amely EZEN a linken érhető el.